W 2019 nasza szkoła otrzymała grant na realizację projektu programu Erasmus+ Akcji KA2 „Learning Outdoors, Learning for Life”. W tym projekcie nasi uczniowie i nauczyciele będą współpracowali z trzema zagranicznymi szkołami ze Zjednoczonego Królestwa, z Danii, z Hiszpanii i ze Szwecji. Koordynatorem projektu jest szkoła z Anglii – Lanchester EP Primary School. We współpracy z tą szkołą z sukcesem zrealizowaliśmy jeden z poprzednich projektów Erasmus+.
Pojęcie Outdoor education odnosi się do szerokiego spektrum edukacyjnych działań na świeżym powietrzu. Założeniem projektu jest samodzielne zdobywanie wiedzy, eksperymentowanie i czynienie obserwacji w naturalnym środowisku, gdzie natura jest środkiem, tłem oraz pretekstem do uczenia się. Temat projektu koresponduje również z zainteresowaniami i działaniami szkoły w zakresie tematów ekologicznych i działań prozdrowotnych. Projekt stworzy możliwość interdyscyplinarnej i międzynarodowej nauki, gdyż uczniowie i nauczyciele będą współpracowali i działali w międzynarodowych grupach. Projekt stwarza też możliwość zapoznania się z kulturą krajów europejskich - nauczyciele i uczniowie będą mieli okazję odwiedzić zagraniczne szkoły i wziąć tam udział w lekcjach.
Realizacja działań jest przewidziana na dwa lata od 2019 do 2022 roku.
Projekt jest skierowany do młodszych uczniów naszej szkoły (klasy 1 – 5) i jest w większości finansowany z funduszy unijnych.
Koordynatorem projektu jest pani Alicja Citko.
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/85080/home
W każdy piątek klasa II c pisze dyktando. Dziś uczniowie pisali w nietypowy sposób. Zamiast zeszytu wykorzystali plac przed szkołą, długopis zamienili na kredę. Błędów było niewiele. Uczniowie z klasy VIII zrobili zdjęcia z okna II piętra szkoły.
Temat dnia to "Wycieczka do zoo". Klasa IIc zrealizowała go w białostockim Akcencie. Uczniowie zjedli drugie śniadanie w towarzystwie wysokich drzew. Puszczali też całe chmury baniek mydlanych. Spacer po zoo pozwolił na obserwacje zwierząt. Wycieczkę zakończyliśmy słodkimi lodami. Były zamiast obiadu. Dziś Dzień Dziecka!.
W maju w klasie III a w ramach projektu Outdoor Learning odbyły się zajęcia przyrodnicze, w ramach których uczniowie określali wiek drzew rosnących wokół szkoły. Dzieci używały taśm krawieckich. Na wysokości jednego metra mierzyły obwód drzewa, następnie dzieliły przez 5 i mnożyły przez 2. Oczywiście wyniki musiały być obarczone sporym błędem, ale ile było przy tym radości i ćwiczeń matematycznych!
TKlasa II c wiosną założyła mini ogródek. Uczniowie pracowali w 4 grupach. Każda grupa posiała nasiona kwiatów lub ziół. Po kilku dniach pojawiły się pierwsze kiełki. To było na początku kwietnia. W maju sadzonki zostały przepikowane na rabatę przy wejściu do szkoły. Teraz dzieci codziennie je obserwują i dbają o właściwe podlewanie. Widać już pierwsze kwiaty!
Trening tabliczki mnożenia może się odbywać wszędzie. Uczniowie klasy 3a w ramach projektu Outdoor Learning uczyli się matematyki na boisku szkolnym. Zabawa polegała na podwójnym rzucie kostką, a następnie przemnożeniu wyrzuconych oczek. Działania należało zapisywać kredą na boisku. Zwycięzcą miała być grupa z większą liczbą poprawnie zapisanych działań. Wynikiem był remis.
Strona 1 z 3