W 2019 nasza szkoła otrzymała grant na realizację projektu programu Erasmus+ Akcji KA2 „Learning Outdoors, Learning for Life”. W tym projekcie nasi uczniowie i nauczyciele będą współpracowali z trzema zagranicznymi szkołami ze Zjednoczonego Królestwa, z Danii, z Hiszpanii i ze Szwecji. Koordynatorem projektu jest szkoła z Anglii – Lanchester EP Primary School. We współpracy z tą szkołą z sukcesem zrealizowaliśmy jeden z poprzednich projektów Erasmus+.
Pojęcie Outdoor education odnosi się do szerokiego spektrum edukacyjnych działań na świeżym powietrzu. Założeniem projektu jest samodzielne zdobywanie wiedzy, eksperymentowanie i czynienie obserwacji w naturalnym środowisku, gdzie natura jest środkiem, tłem oraz pretekstem do uczenia się. Temat projektu koresponduje również z zainteresowaniami i działaniami szkoły w zakresie tematów ekologicznych i działań prozdrowotnych. Projekt stworzy możliwość interdyscyplinarnej i międzynarodowej nauki, gdyż uczniowie i nauczyciele będą współpracowali i działali w międzynarodowych grupach. Projekt stwarza też możliwość zapoznania się z kulturą krajów europejskich - nauczyciele i uczniowie będą mieli okazję odwiedzić zagraniczne szkoły i wziąć tam udział w lekcjach.
Realizacja działań jest przewidziana na dwa lata od 2019 do 2022 roku.
Projekt jest skierowany do młodszych uczniów naszej szkoły (klasy 1 – 5) i jest w większości finansowany z funduszy unijnych.
Koordynatorem projektu jest pani Alicja Citko.
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/85080/home
Kilka tygodni temu chętni uczniowie przygotowali piękne kartki świąteczne z życzeniami w języku angielskim. Liczba kartek przyniesionych do szkoły zaskoczyła nas i niezmiernie ucieszyła, biorąc pod uwagę czas pandemii. Dodaliśmy do nich opłatek i wszystkie wysłaliśmy zagranicę. W tym tygodniu powinny one zawitać do szkół partnerskich.
Chętni uczniowie klas 5b, 5c i 5d wzięli udział w projekcie językowym, którego efektem są własnoręczne harmonogramy tygodniowe lub dzienne. Ustalenie takiego harmonogramu ułatwia pracę w domu i pomaga się zmobilizować do nauki.
Serdecznie gratuluję i dziękuję,
Magdalena Kasiukiewicz
Co prawda nie mieszkamy w Skandynawii, nie wspinamy się na góry w ramach zajęć szkolnych, ani nie chodzimy na długie wędrówki z kompasem do lasu. Nasza szkoła nie mieści się w lesie, nie ma tu pobliskiego jeziora. Pragniemy jednak stworzyć przestrzeń do pracy, zajęć, spotkań na zewnątrz na terenie naszej szkoły...
Konkurs skierowany jest do klas 4 – 8.
Przyjrzyj się dokładnie terenowi szkoły i wybierz miejsce, które mogło by być wykorzystane jako miejsce zajęć podwórkowych dla grupy uczniów (forest school).
Plany należy przynieść do koordynatora projektu (p. Alicja Citko) do 17 stycznia.
Jesienią klasa II a poznawała frottage- technikę plastyczną polegającą na odciskaniu faktury przedmiotu na kartce papieru.
W tym celu dzieci wyszły na plac przed szkołą, szukały odpowiednich do odrysowania liści, a przy okazji przypominały nazwy drzew, z których one pochodzą. Następnie na pniach drzew tworzyły piękne, wielobarwne prace.
Strona 2 z 3