W okresie pandemii partnerzy projektu z Francji, Węgier, Czech, Hiszpanii, Grecji i Polski musieli wypracować nowy model pracy, wzajemnej komunikacji i radzenia sobie z wyzwaniami, tymi wynikającymi z konieczności pogodzenia pracy zdalnej z realizacją zadań programu.
Drugi tydzień czerwca dla uczniów klas starszych naszej szkoły obfitował w międzynarodowe spotkania w ramach realizacji projektu. Z powodu pandemii zadania, które zostały zaplanowane do realizacji podczas wizyty we Francji zostały przeniesione do sieci. Odbył się cykl wirtualnych spotkań.
Podczas spotkania zaprogramowaliśmy robot Lego Mindstorms tak, aby odegrał hymn Polski. Ponadto, wykonaliśmy inne wyzwania robotyczne, które wylosowaliśmy na początku spotkania. Kolejnego dnia uczniowie przygotowywali projekty i opisy robotów ekologicznych, a ostatniego piekli przysmaki według francuskich przepisów, będąc przez cały czas połączeni z innymi gotującymi zespołami. Dla wielu uczniów była to pierwsza okazja, by zacząć praktycznie wykorzystywać swoje umiejętności językowe.







